در استان مرکزی ایران شهری کوچک وجود دارد که شهرتی جهانی دارد.شهرستان محلات را از شمال اروپا تا شرق آسیا می شناسند، علت جهانی شدن این شهرستان کوچک وجود هوای مطلوب و چشمه‌های آب معدنی و از همه مهمتر وجود ۱۲۰ گونه گیاهی است. دهکده گل در محلات به هلند ایران معروف است؛این دهکده بزرگترین شهر گل آسیا و بزرگترین دهکده گل ایران محسوب می‌شود.

بی شک با دیدن دهکده گل محلات و مشاهده میلیون‌ها گل رنگارنگ روحتان تازه می‌شود.در دهکده گل محلات گل هایی وجود دارد که بعضی از آنها را به سختی می‌توان در جهان پیدا کرد.

با ما همراه باشید تا گذری کوتاه بر دهکده گل محلات داشته باشیم.

در اوایل ماه اردیبهشت دهکده گل محلات به بهشتی کوچک تبدیل می‌شود و می‌توان شاهد هزاران گل و گیاه زینتی در آن بود.هر ساله جشنواره گل در شهرستان محلات برگزار می شود که زمان آن اوایل اردیبهشت ماه است هر چند ممکن است در صورت حضور در جشنواره گل با ازدحام روبرو شوید اما بی شک آنقدر محو زیبایی گلها می شوید که جمعیت را فراموش می‌کنید.

بهترین زمان برای سفر به محلات و دیدن بهشت گل فصل بهار است.

همان طور که گفته شد شهرستان محلات یکی از جاذبه‌های توریستی ایران محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف را به سمت خود می کشاند،جاذبه اصلی این شهرستان دهکده گل آن است که در آن ۱۲۰ گونه گیاهی کشت می شود.

گلهای موجود در دهکده گل محلات شامل گلهای آپارتمانی و فضای سبز،گلهای زینتی،کاکتوس،زنبق،پتوس،رز و …  میباشد. تعداد گل هایی که سالانه از دهکده گل محلات به سایر نقاط کشور صادر می شود به حدود ۲۲ میلیون می رسد.

شغل بیش از ۳ هزار نفر از مردم شهرستان محلات پرورش گل و گیاه است دلیل آن خوش آب و هوا بودن آن منطقه و وجود شرایط مساعد برای رشد گیاهان است.

دیدن زمین های فرش شده با گل های زیبا و رنگارنگ در کنار آب و هوای مطبوع و دلپذیر محلات،می‌تواند تجربه شگفت انگیزی باشد،چشم‌اندازی که به وسیله انسان‌های تلاشگر و همکاری طبیعت به وجود آمده است.

اگر بخواهید از تمامی قسمت های دهکده گل دیدن کنید نصف روز خود را باید برای آن بگذارید.

تماشای دهکده گل  محلات برای همه رایگان است اما پیشنهاد می شود حتماً مقداری پول همراه خود داشته باشید زیرا بعید است که بتوانید در برابر زیبایی گل ها دوام بیاورید و خرید انجام ندهید.

این دهکده گل ۲۴ ساعت شبانه روز باز است اما بهتر است قبل از تاریک شدن هوا به آنجا مراجعه کنید تا از زیبایی مناظر لذت ببرید.

آدرس دهکده گل محلات : استان مرکزی جنوب شرقی اراک شهر محلات جاده دلیجان محلات

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

تبلیغات بنری اطلاعات بیشتر