تهران،پایتخت کشور عزیز ما ایران،علاوه بر شلوغی،دود و سر و صدا دارای بازارهای گل متعددی است که هر کدام در یک سمت از شهر تهران قرار دارد تا دسترسی آن برای عموم افراد میسر باشد.

در ادامه به معرفی پنج بازارگل مشهور شهر تهران می پردازیم:

۱.بازار گل شهید فکوری:

مناسب ترین بازار گل برای شهروندانی که در غرب و جنوب غرب تهران زندگی می کنند بازار گل شهید فکوری است؛این بازار به دلیل مسیر راحت و مناسبی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.در بازار گل شهید فکوری شما میتوانید گل و گیاهان بسیار زیبایی را خریداری کنید این بازار شامل گلهای باغچه ای،آفتابی،کاکتوس و همچنین گل ها و گیاهان آپارتمانی است در این بازار شما می‌تواند انواع کود، خاک،گلدان و تمام وسایل مربوط به باغبانی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

طریقه دسترسی به بازار گل شهید فکوری:

همانطور که گفته شد این بازار گل مسیر بسیار آسان و در دسترسی برای رفت و آمد دارد،بازار گل شهید فکوری در ابتدای جاده مخصوص واقع شده است.برای مراجعه به این بازار اگر می‌خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنید،می توانید از هر نقطه در شهر تهران که هستید با تاکسی یا اتوبوس خود را به میدان آزادی برسانید و بعد از کمی پیاده روی به بازار گل برسید. همچنین با مترو هم به همین صورت است که در ایستگاه میدان آزادی پیاده می شوید و کمی پیاده روی می کنید تا به بازار گل برسید.

با اتومبیل شخصی هم می توانید به راحتی به این بازار گل بروید. یکی از مزیت های بازار گل شهید فکوری ساعات کاری آن است که تا حدود ۸ شب باز است ولی سایر بازارهای گل ظهر به بعد تعطیل می شوند. پس این بازار برای افراد شاغلی که علاقه مند به گل و گیاه هستند گزینه مناسبی محسوب می شود و می تواند بعد از ساعت کاری خود به این بازار سر بزنند.

۲. بازار گل بهشت زهرا:

همانطور که میدانید استفاده از گل در مراسم‌های مختلف کاربرد دارد؛یکی از این مراسم ها یادبود درگذشتگان است. اگر در روزهای پنجشنبه و جمعه به سمت بهشت زهرا رفته باشید می توانید تعداد زیادی از دستفروشان را مشاهده کنید که در کنار اتوبان به فروش گل مشغول هستند و شاید برایتان سوال پیش بیاید که این همه گل را از کجا می آورند؟

باید به شما بگویم که یکی از بزرگترین بازارهای گل تهران در نزدیکی بهشت زهرا واقع شده است این بازار بعد از صالح آباد و در ابتدای اتوبان بهشت زهرا است که مناسب ترین راه رفت و آمد به آنجا استفاده از اتومبیل شخصی است.

۳. بازار گل آبشناسان واقع در غرب تهران:

یکی از بهترین بازارهای گل تهران که در بزرگراه شهید آبشناسان قرار دارد به بازار گل غرب تهران معروف است،که با اتومبیل شخصی به راحتی می توانید به آنجا بروید و البته باید بدانید که این بازار وسعت خیلی زیادی ندارد اما دارای تنوع بالایی است و همچنین محصولات این بازار از بازار گل های وسیع تر موجود در تهران تهیه می‌شوند به همین دلیل ممکن است قیمت آن کمی بالاتر از بازارهای دیگر باشد. اما شهروندان ساکن غرب تهران به دلیل موقعیت مکانی بسیار خوبی که این بازار دارد،ترجیح می دهند برای تهیه گل و گیاه خود به آنجا مراجعه کنند.این بازار شامل گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی، گلهای شاخه ای، گل های باغچه ای و آفتابی می باشد. همچنین انواع لوازم باغبانی،کود،خاک و گلدان های مختلف در این بازار موجود است.

ساعت کاری بازار گل غرب تهران از ساعت ۹ صبح تا ۱ ظهر  و بعد از ظهرها از ساعت ۴ تا ۸ است.

آدرس بازار گل آبشناسان  واقع در انتهای اتوبان ستاری شمال،خروجی دوم دوربرگردان،جنب پمپ بنزین آبشناسان میباشد.

۴. بازار گل امام رضا خاوران:

یکی دیگر از بازارهای گل تهران که در قسمت جنوب شرقی شهر تهران واقع شده است بازار گل خاوران است.این بازار در اتوبان امام رضا قرار دارد به همین دلیل به اسم بازار گل امام رضا نیز شناخته می شود.باید بدانید که ظاهر این بازار به صورت مدرن نیست و غرفه‌های آن اکثراً با مصالح موقت ساخته شده است اما کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب آن باعث شده این بازار طرفداران زیادی داشته باشد.

نکته مهم اینکه برای خرید از این بازار باید صبح خیلی زود حرکت کنید تا شاهد تنوع کامل محصولات آن باشید.

آدرس: اتوبان امام رضا،ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران،بازار گل امام رضا

۵. بازار گل محلاتی:

در آخر میرسیم به یکی از معروف ترین،محبوب ترین و بزرگترین بازار گل تهران،این بازار گل در بزرگراه محلاتی قرار گرفته  به همین دلیل به بازار گل محلاتی معروف شده است.این بازار یکی از شناخته شده ترین بازارهای گل تهران است که این امر موجب شده تمام کسانی که قصد خرید گل را دارند اعم از گلفروشان،خریداران عمده و سایر مردم عادی به این بازار مراجعه کنند. این بازار از جهت تنوع گلها جز بی نظیرترین ها است.برای رفتن به بازار گل محلاتی باید سحرخیز باشید زیرا ساعت کاری این فروشگاه ۴:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ است. البته که در روزهای آخر هفته و مناسبت ها که تعداد مشتریان زیاد است امکان باز بودن این بازار تا ساعت حدود ۱۴ ظهر وجود دارد.

این بازار شامل انواع گل و گیاهان آپارتمانی،گل های شاخه ای،گیاهان آفتابی و باغچه ای است و همانند سایر بازارهای گل تمامی ابزار باغبانی،گلدان،خاک و کود را موجود دارد.

نحوه دسترسی به بازار گل محلاتی:

شما با استفاده از مترو می‌توانید خود را به ایستگاه مترو نبرد که در خط ۴ مترو قرار دارد برسانید و از آنجا به وسیله تاکسی به بازار گل محلاتی بروید و همچنین به وسیله اتوبوس می تواند به این بازار گل برسید ولی اگر قصد خرید گل را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از اتومبیل شخصی است که بتوانید به راحتی گل و گیاهان خریداری شده را جابجا و حمل کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

تبلیغات بنری اطلاعات بیشتر